Hvorfor det, og hvordan finner du det?
Søknadsskjemaet i Regionalforvaltning slår opp i Brønnøysundregistrene for å finne de offisielle opplysningene om butikken din. Det gjør at du får mindre opplysninger å skrive inn, og vi slipper skrivefeil.
Skriver du inn hovedenhetsnummeret i feltet for organisasjonsnummer, vil du få et rødt varsel med forslag om hva som kan være riktig underenhetsnummer. Kontroller at det er riktig. Legg inn riktig underenhetsnumer. Da vil navn og andre opplysninger komme på riktig plass av seg selv.
Hvorfor underenhetsnummer?
Underenhetsnummeret er et nummer ikke alle forholder seg til så ofte. Siden nummeret er er unikt for butikken skal det brukes i Merkur-programmet sine søknadskjemaer.
Virksomheter som har flere enheter har et felles hovedenhetsnummer og unike underenhetsnummer for hver butikk. Det kan for eksempel være kjedeeide butikker og andre som driver flere butikker i samme selskap.
Underenhetsnummer er også kjent som «bedriftsnummer» eller «organisasjonsnummer til underenheten». Nummeret blir blant annet brukt ved a-melding, digital sjukemelding og lønnsrapportering.