Merkur tilbyr ulike former for profilering av nærbutikken, i samarbeid med kjedene.
Formålet med profileringen er å synliggjøre Merkur-programmet som en hjelper for distriktsbutikkene. Vi ønsker at Merkur-merket skal fungere som et kvalitetsmerke. Kundene skal se at kjøpmannen er utviklingsorientert – og kjøpmannen skal bli enda mer bevisst på sin rolle som lokal utviklingsaktør.
Merkur er godt kjent blant kjøpmenn som deltar i nettverket. Men programmet er lite kjent for kundene som nyter godt av den servicen som disse butikkene gir.
Alle Merkur-butikker får tilbud om et akrylskilt på 145×145 mm som skal plasseres på husveggen, ved inngangsdøra. Alternativt kan vi tilby et klistremerke på inngangsdøren.
Det er gjort avtale med Kjøpmannshuset om at Joker-butikkene skal ha en Merkur-logo i totempålen ved inngangsdøra, som en del av kjedens nye profilprogram. Logoen blir levert av Kjøpmannshuset.
I tillegg til utvendig profilering er det trykt opp en flyer som informerer om Merkur og den rollen som Merkur spiller når det gjelder utvikling av butikk og lokalsamfunn. Flyeren skal ligge i kaffekroken eller ved kassen, slik at kundene kan finne den.